15/09/2020
Razer неволно разкриха личната информация на 100 000 клиентски акаунта!

Днес в социалната мрежа LinkedIn ври и кипи! И причината определено не е добра.. Според доклад, публикуван от специалиста по киберсигурност Владимир Диаченко, личните данни на приблизително 100 000 акаунта на Razer-потребители са били разкрити от 18 август насам.

Диаченко казва още, че веднага е информирал компанията, но за съжаление абсолютно никой не е обърнал внимание на проблема за цели три седмици, докато на 9 септември, най-накрая, компетентни служители са го разрешили.

Razer потвърдиха доклада на Диаченко и направиха следното изявление:

„Бяхме информирани от изследовател по сигурността за неправилна конфигурация на сървъра, която потенциално е успяла да разкрие подробности за поръчки, клиенти и информацията за доставката им. Няма разкрити поверителни данни като номера на кредитни карти или пароли на акаунти. Погрешната конфигурация на сървъра беше фиксирана на 9 септември преди изтичането да се оповести публично.

Искрено се извиняваме за създалата се ситуация и сме предприели всички необходими стъпки, за да отстраним проблема, както и да направим задълбочено разследване на сигурността на системата. Оставаме ангажирани с осигуряването на цифрова безопасност и сигурност на всички наши клиенти.

Всеки един от вас, който е правил поръчка от Razer през въпросния период, и има въпроси или съмнения относно личните си данни, може да се свърже с компанията на - DPO@razer.com.

Въпреки че изтичането на данни не включва жизнено важни, като такива от кредитни карти, Диаченко смята, че "дупката" в системата може да се използва при бъдещи опити за фишинг, и препоръчва да се проверяват имейли от измамници, представящи се за Razer или свързана с тях компания.