12/11/2020
Как 70-те долара за видеоигра се превърнаха в най-голямата лъжа в индустрията!

С появата на новото поколение конзоли, новината, че някои издатели са решили да повишат базовата цена на своите игри от $60 на $70, успя да разбуни духовете в гейминг средите отново..

Сред най-преобладаващите мнения от страната на разработчиците е, че видеоигрите трябва да струват $60 или $70, за да покриват нарастващите разходи при разработката им.

Sony и 2K Games вече направиха първите стъпки към “базовата“ цена от $70 долара, а заглавия като Demon's Souls, Call of Duty: Black Ops Cold War и NBA 2K21 вече струват състояние.. И докато другите компании си мълчат тихичко по темата, можете да се обзаложите, че всеки наблюдава новото покачване и много внимателно следи как тези игри ще се представят на пазара при тази им стойност!

Ако се окажат успешни, очаквайте и останалите разработчици да последват примера с оправданието, че увеличаването на цените уж компенсира нарастващите разходи за разработване на игри.

Първо, цялата идея, че най-високият „level”-заглавия трябва да струват $60 или $70 долара, за да могат издателите и разработчиците да реализират печалба, е мит. Компании като EA, 2K Games и Activision Blizzard реализират рекордни печалби на годишна база, носейки повече пари от всякога в историята на индустрията..

Само през 2017 година, 25-те най-големи компании в бранша са реализирали над $94 милиарда, което е с ръст от 29% спрямо предходната година, а през 2020 г. стойността на цялата индустрия за видеоигри само в САЩ се оценява на над $60 милиарда.

Второ, цената от $60 не е причината, която може да спре компании като EA да закриват студиа, които притежават, нито пък е спряла големите независими разработчици да спрат да работят заради собствените си грешки.

Новата по-висока цена няма да промени нищо в това отношение!

През 2018 година, Telltale Games бяха принудени да затворят заради некомпетентно управление, а през 2017 г., Visceral Games бяха спрени от EA, точно по средата на разработката на нова игра от сериите Star Wars!

Ако си кажем истината в очите, Visceral бяха спрени, тъй като играта, която правеха, нямаше да донесе постоянен поток от приходи от хора, които играят онлайн мултиплейър и купуват чрез микротранзакции. EA дори заявиха, че закриването е мярка за намаляване на разходите.

Смях!

Мярка за намаляване на разходите, която се случи през същата година, когато EA реализираха над $5 милиарда приходи, което е с няколкостотин милиона повече, спрямо предходната година.

Но няма проблем, те намаляват разходите! 😊

Индустрията в момента печели повече пари от всякога в цялата си история и въпреки това, компаниите на върха се опитват да грабят още и още... Работата е там, че те отдавна вече са вдигнали тези цени, хората просто не го забелязват, защото не плащат всичко наведнъж, а по-скоро в продължение на няколко седмици и месеци, тъй като постепенно отключват цялата игра, за която се предполага, че е вече платено. Цените от $60 и $70 са лъжа, изградена върху фалшива предпоставка, увековечена от компании, които искат да спечелят от това "необходимо" увеличение, въпреки че то вече се е случило отдавна.