18/05/2020
Хей, геймъри! Спомняте ли си първия път, в който размагнетизирахте CRT-монитора си?

Ами сега? Както е това? Върнахме ли ви много назад във времето… Да! Тъкмо по-младите от вас ще научат за нещо, което старата генерация геймъри правехме, когато се налагаше..
А на времето ни се налагаха много неща, които днес биха ни се стрували напълно нелепи. Като да прекараме кабелите от нашата Matrox 2D графична карта към 3dfx Voodoo2, за да можем да играем на Tomb Raider (това беше класиката, по дяволите).
Друга „поговорка“ от онова време гласеше, че ако не си човъркал поне веднъж по HIMEM.SYS в MS-DOS, не можеш да се наречеш истински геймър…

Но простите радости, колкото и много да бяха, не можеха да задминат най-важната – да размагнетизираме CRT-монитора си. Тези от нас, които са достатъчно възрастни, могат просто да се усмихнат, защото ще са перфектно запознати с цялото това действие.. И да, размагнетизирането е нещо, което трябваше да правим навремето, само за да спрем екраните ни да се изкривяват и да трептят.

Звучи странно, нали? Във време, в което технологите са толкова напред.. А ние? Имахме интернет тогава, който зареждаше една снимка за 40 секунди?

Сваляхме песен по 15 минути?

По-младите от вас вероятно вече четат статията и се чудят какво, по дяволите, става тук? По същество CRT-мониторите работят чрез изстрелване на електрони към фосфорен екран чрез нещо, наречено „shadow mask” (сенчеста маска). Tази “маска” може да се намагнитизира, което впоследствие може да доведе до изкривяване на произведеното изображение.

Ето затова трябваше да “degauss”-нем монитора, който имахме. Когато натиснете бутона 'Degauss', той предава силен ток през намотка около тази маска, която нулира магнитното поле и спира деформацията на картината.

Електронното „бръмчене“, това изкривено, трептящо изображение. Върнахме ви към различно време, по-просто и същевременно звучащо като по-научнофантастично.

Опитайте се сега да направите това с монитор с плосък екран – ще събирате течни кристали от килима седмици наред J