Вчера Epic Games пусна пълната версия на Unreal Engine 5. Събитието следва старта на ранния достъп през май 2021 г., преди да премине във Preview-фаза.
Unreal Engine 5 разполага с няколко ключови функции, но най-интригуващите са неговите инструменти, насочени към фотореалистична графика. Напълно динамичното глобално решение при осветяването, Lumen, осигурява по-близка до реалността картина, като позволява динамично разположение на светлината.
От друга страна Nanite, новата виртуализирана геометрична система с микрополигони, дава на разработчиците възможността да създават 3D-активи с качество като от филми. Когато се комбинират, Nanite и Lumen са ключови функционалности при изобразяването в реално време на много детайлни среди в двигателя.
Разбира се, това не са единствените инструменти – има още десетки и всеки предоставя много богат набор от опции за графичните създатели.
„С този рилийз се стремим да дадем възможност както на големите, така и на малките екипи наистина да прекосят границите на възможното, визуално и интерактивно!“ – заяви Epic.
Въпреки че Unreal Engine 5 току-що получава пълна версия, много студия вече внедряват двигателя в игрите си. Основните такива са Obsidian, Rare, Ninja Theory, Devolver, Remedy, CD Projekt RED, Eidos Montreal и други.
Днес Crystal Dynamics разкри, че следващата част на Tomb Raider ще бъде изградена с Unreal Engine 5.