Според последната информация, филмът Uncharted записва четвъртия по големина откриващ уикенд за продукция по адаптация на видеоигра в бокс офиса на САЩ. След като дебютира в международен план седмица по-рано, Uncharted излезе по кината на далечния континент на 18 февруари и генерира $44 000 000 през първите три дни, за да оглави седмичната класация за продажби.
Според управляващия редактор на Fandango – Ерик Дейвис – само три други филма, базирани на видеоигри, са се радвали на по-силно начало в боксофиса в Америка. Това бяха Tomb Raider (2001) с $47 000 000, Detective Pikachu (2019) с $54 000 000 и Sonic the Hedgehog (2020) с $58 000 000.
Филмът Uncharted, който имаше бюджет от $120 000 000, стартира в 15 държави на 11 февруари и направи солиден старт в международен план. Досега продукцията е спечелила $139 000 000 по целия свят.
Дейвид Грос, който ръководи филмовата консултантска фирма Franchise Entertainment Research, заяви, че филмът се е радвал на отлично начало.
„Приключенските екшъни, базирани на видеоигри, са продукции, които се радват на интерес, а това си личи и тук – цифрата за този уикенд е почти двойно над средната за жанра. Бюджетите са големи, така че Uncharted трябва да се наложи на всеки пазар. Засега успява да го направи!“ – заяви той.
Филмът е първият такъв от PlayStation Productions, студио, създадено от Sony Interactive Entertainment, за да адаптира своите оригинални игрови франчайзи за филми и телевизия в партньорство със Sony Pictures.
Първият телевизионен сериал на студиото, The Last of Us на HBO, се снима в момента и се очаква да бъде излъчен през 2023 г.