Sony Interactive Entertainment обяви сделка с Bungie за закупуване на студиото, разработило хитовата игра Destiny, а сумата, която ще бъде платена е $3,6 милиарда.
Bungie ще работи като независимо дъщерно дружество на Sony, но ще остане мултиплатформено студио. То ще се управлява от борд на директорите, състоящ се от настоящия главен изпълнителен директор и председател Пийт Парсънс, а също и от останалата част от управленския екип, която ще бъде запазена.
Промените няма да повлияят на Destiny 2, както и на датата на пускане на разширението The Witch Queen. Cross Play-ът също няма да бъде засегнат. Bungie заяви, че бъдещите игри на студиото ще продължат да се издават самостоятелно и да бъдат мултиплатформени.
Компанията стана известна за първи път с Marathon, серия от FPS игри с неособено ясна история, стартирали за Macintosh през 90-те години. В крайна сметка студиото бе закупено от Microsoft точно преди големия хит за оригиналния Xbox – Halo.
В последствие, Bungie се раздели с Microsoft през 2007 г., за да подпише договор с Activision Blizzard за следващия си голям проект – Destiny. Последва раздяла през 2019 г. и сега студиото попадна в прегръдката на най-големия конкурент на Microsoft.
Януари е доста ударен месец за гейминг индустрията. Take-Two обяви сделка за $12,7 милиарда, за да вземе Zynga, а Microsoft обяви сделка за $68,7 милиарда, за придобиване на Activision Blizzard.